Încă de la bun început, când am cumpărat MAC-ul și am instalat sistemul de operare OSX Lion, mi s-a părut relativ ciudat și am privit acest lucru destul de suspicios că sunt OBLIGAT să-mi introduc datele personale de identificare și mai ales, contul bancar pentru a-mi putea activa produsul, însă am zis că nu are ce să se întâmple nimic rău, că doar este Apple, o companie cu renume. Nu a fost așa…
Astăzi, am avut nevoie de un extras de cont pe care îl puteam obține cu ușurință online și fără să vreau, am zis să monitorizez și eu plățile efectuate respectiv primite în contul meu. Mare mi-a fost mirarea când am observat că Apple mi-a retras automat din cont aproximativ 10Lei și fără să fiu anunțat. Pentru ce? Pentru nimic, deoarece știam că nu am cumpărat absolut nimic și nu am folosit niciun serviciu contra-cost, însă am zis să verific.
M-am logat pe site-ul apple pentru a vedea tranzacțiile efectuate și supriză: Nicio tranzacție efectuată. Am instalat și Apple iTunes (Nu l-am folosit niciodată până acum) să vedem ce spune. Și aici surpriză: Nicio comandă, niciun produs sau serviciu.
Suma nu este una colosală, pot trece cu vederea însă nu îmi convine situația de a plăti pentru un serviciu de care nu am beneficiat vreodată. În plus, nu sunt singurul în această situație!
Iar exemplul dat nu este singular, Apple nefiind la prima abatere. În consecință, am decis să îi trag puțin de guler printr-un email prin intermediul căruia cer și eu o explicație plauzibilă: „De ce mi-au fost retrași bani din cont, fără să fiu anunțat și fără să fi comandat vreun produs ori apelat la vreun serviciu?”