Desi puteam include in acest calcul destul de amanuntit si date din mediul offline, in principal cele oferite de publicatiile de anunturi gratuite sau platite, ne vom raporta la ceea ce se petrece in mediu online. Evolutia platformelor de anunturi gratuite este mai mult decat evidenta, alaturi de site-urile vechi facandu-si aparitia platforme noi dar care ofera numeroase facilitati utilizatorilor sai. Suntem ferm convinsi ca ati observat cel putin una dintre reclamele expuse chiar si pe canalele tv, aportul unei platforme de anunturi gratuite la comertul derulat in mediu online fiind unul semnificativ.
Am facut mai multe analize in privinta platformelor de anunturi si am incercat sa observam tendinta utilizatorilor. Daca datele care returneaza categorii precum imobiliare sau electronice in randul celor mai accesate segmente comerciale nu ne surprind absolut deloc, o surpriza placuta poate fi prezenta serviciilor sau a componentelor IT, tot mai multi utilizatori fiind tentati sa intre in posesia acestor bunuri folosindu-se de flexibilitatea unei platforme de anunturi.
Cea mai tranzactionata categorie in privinta anunturilor online ramane cea auto & moto, romanii fiind tot mai interesati sa intre in posesia unui autoturism prin intermediul unei platforme de profil. Date imbucuratoare regasim si in cazul vanzatorilor, numarul de masini vandute pe internet in ultimul an dublandu-se.
De unde aceste schimbari in mentalitatea vanzatorilor romani? In primul rand incepe sa se capete o incredere tot mai mare in comertul online, un lucru imbucurator atat pentru cei care vand cat mai ales pentru cei care cumpara. Devreme ce nu mai dobandim un caracter indolent la adresa comertului online, sunt sanse foarte mari ca numarul de tranzactii online sa creasca, fapt care va conduce la o sporire a aportului online-ului in economia tarii.
Desi se observa un trend important in ceea ce priveste numarul de electronice sau locuinte tranzactionate prin intermediul platformelor de anunturi gratuite, preconizam ca anul urmator va consimti o pozitionare in fruntea ierarhiei a aceluiasi segment pivot, segmentul auto.