Cei care ma citesc des stiu ca sunt un impatimit al masinilor si al condusului, acest articol alaturandu-se celor cateva zeci care au legatura cu acest domeniu. Uneori sunt neatent, alteori o fac din graba, cert e ca nu sunt un sfant cand ma urc la volan iar acest lucru se rasfrange asupra masinii mele, de cele mai multe ori suferind numeroase probleme de natura tehnico-estetica pe care, din fericire, reusesc sa le rezolv destul de rapid alaturi de prietenii de la Top Reconditionari. Ce-i drept, ajung destul de des in service-ul lor dar asta nu este un motiv de suparare, nici pentru ei si nici pentru mine, cert este ca imi doresc ca masina mea sa fie in perfecta stare de functionare, indiferent ca am „reusit” sa distrug o janta, sa trag o zgarietura de mai mare frumusetea pe o bara sau, si mai rau, problemele ajung la interior, in cadrul motorului.
Ultima patanie a fost cu janta de la roata stanga-spate, in urma unei parcari destul de imprudente lovind bordura destul de rau(era si inalta, eu sunt neatent si intotdeauna grabit, era oarecum normal sa o patesc). Am strambat-o, ba chiar a avut parte si de o fisura iar in ceea e priveste estetica, vopseaua putea fi asemanata cu una de pe o Dacie luata de rugina. Ce am facut? Nimic deosebit, am sunat la service-ul auto amintit mai sus, mi-am facut o programare si am rezolvat in totalitate problema intr-un singur loc.
Etapa 1 – Sudura jante – Pentru acest procedeu am apelat la specialistii de la Top Welding, o divizie a celor de la Top Reconditionari care imi asigura de fiecare data calitatea dorita. Fiind o janta din aliaj, a fost necesara aplicarea tehnicii MIG-MAG, o operatiune care presupune sudura cu Argon pentru evitarea oxidarii. Totul a durat aproximativ 30 de minute, fisura de aproximativ 4cm fiind acoperita in totalitate.
Etapa 2 – Indreptarea jantei – V-am spus mai sus, am dat cu ea de bordura atat de tare incat am reusit sa o stramb destul de rau. Problema nu era doar estetica ci si practica, riscam sa imi deteriorez cauciucurile si planetarele in cel mai scurt timp. Interventie prompta, rapida si cu rezultate optime, procedura fiind realizata in decursul aceleiasi zile.
Etapa 3 – Sablare si Vopsire – Pentru ca janta mea sa capete din nou estetica de altadata, a fost nevoie atat de o sablare pentru o optimizare a suprafetei, cat si de o vopsire in camp electrostatic pentru o aplicare perfecta a culorii. Promit ca o sa va ofer si poze cu „noua mea janta”, cert este ca munca de o zi a acestor baieti s-a materializat prin rezolvarea problemei in totalitate.