Exista numeroase optiuni prin intermediul carora iti poti anunta demisia superiorilor, insa nu multe dintre acestea coincid cu principiile de etica si conduita profesionala. Asadar, tonul ridicat al vocii, disparitiile neanuntate si certurile nu trebuie sa survina in planul tau, asta daca doresti ca ambele parti sa fie multumite la finalul colaborarii. Asadar, sa trecem in revista pasii pe care ar trebui sa ii indeplinesti in momentul in care iti inaintezi demisia.
In primul rand, asigura-te de faptul ca urmezi o atitudine profesionista pana la intreruperea oricarui contact. Astfel, din multitudinea de modele de documente pe care le ai la indemana, asigura-te de faptul ca alegi formatul standard al cererii pentru demisie. Prin completarea unui astfel de act solicitarile tale vor ajunge intr-o maniera civilizata la urechile superiorilor tai, fara a fi nevoie de explicatii suplimentare pe marginea acestui subiect. Daca vei urma aceasta etapa ai toate sansele sa beneficiezi de recomandari din partea superiorilor tai, indiferent ca vorbim despre seful departamentului in care lucrai ori despre colegii care ti-au fost alaturi in desfasurarea anumitor proiecte. Nu te costa nimic sa le pastrezi pe viitor, ele fiind deosebit de utile pentru interviurile de angajare la care vei participa in continuare.
In perioada de tranzitie atitudinea conteaza intr-o maniera decisiva. Chiar daca esti pe punctul de plecare, asigura-te de faptul ca oferi celor din jur raspunsuri afirmative la diverse solicitari, astfel incat utimele zile de munca sa nu reprezinte un chin pentru tine si pentru ceilalti. Ajutorul tau va fi apreciat la momentul respectiv, iar pe viitor s-ar putea intoarce in favoarea ta.
Daca in al tau contract preavizul a fost stipulat, trebuie sa stii ca inaintarea unei cereri de demisie nu te va scuti de obligativitatea de a ramane inca doua saptamani la locul de munca, desfasurandu-ti activitatea in mod normal. In fond, trebuie sa intelegi faptul ca preavizul este o normalitate, o masura de siguranta pe care fiecare antreprenor si-o asigura in speranta ca nu va ramane fara angajati in momentele cheie. Mai mult decat atat, daca iti vei respecta preavizul atunci ai certitudinea ca iti obtii toate actele si lichiditatile, plecand din respectiva companie cu un statut fara pata.
Campurile existente in cererea de demisie trebuie sa fie completate cu foarte multa atentie si diplomatie, orice remarca subiectiva efectuandu-se prin viu grai, ori deloc. Motivul este unul usor de intuit, avand in vedere faptul ca respectivul document va fi atasat la dosarul tau, iar pe viitor ar putea conta la un interviu de angajare. Mai presus de atat, este esential sa nu proliferezi o atitudine negativa in momentul in care iti parasesti actualul job pentru a evita conflictele cu ai tai colegi. Poate motivul pentru care tu renunti la sluja respectiva este experimentat si de alti colegi, insa acestia nu au suficient curaj ori sunt constransi de aspectul financiar sa nu isi paraseasca job-ul. De asemenea, daca doresti sa aveti o relatie frumoasa pe viitor nu incerca sa te lauzi in momentul in care te angajezi intr-un alt loc, ci doar sa deschizi intr-un mod galant orizonturile persoanelor de langa tine.
Nu in ultimul rand, o discutie cu persoana care ti-a fost „sef” de-a lungul acestei experiente este mai mult decat necesara, aceasta discutie ajutandu-va in egala masura. Pe de-o parte, acesta va invata care sunt aspectele ce ii determina pe angajati sa isi parasesca postul, iar pe tine discutia respectiva te va ajuta sa pleci impacat, fiind sigur ca ai luat decizia potrivita. De asemenea, recomandat ar fi sa eviti contraofertele financiare tocmai pentru a-ti asigura integritatea pe viitor.